شیراز بازاریاب

لیسانس مدیریت بازرگانی

شیراز بازاریاب

لیسانس مدیریت بازرگانی

۳۰ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ماهیت مخاطب

ماهیت مخاطب :

مخاطب ارتباطات جمعی ممکن است منفعل یا فعال باشد.

چنانچه مخاطب در فرایند ارتباط یک سویه  در نظر گرفته شود مخاطب چیزی فراتر از موضوع دریافت و یا توجه به پیام نیست و مخاطب منفعل میباشد.

چنانچه مخاطب محتوای پیام را به شیوه ای منطقی و قابل پیش بینی دریافت کند و نسبت به آن واکنش نشان دهد مخاطب فعال میباشد.

فرانک بیوکا 5 ویژگی برای شناسایی مخاطب فعال و منفعل مشخص کرده است :

1-     گزینشگری :مخاطبانی که فعال هستند دست به انتخاب میزنند و در مورد رسانه ها و محتوا آن قدرت تشخیص دارند.

2-     فایده گرایی : مخاطب فعال کاربرد های مورد انتظار برای بعد از استفاده از رسانه را در نظر دارد.

3-     هدف گرایی : مخاطب فعال همزمان با استفاده از رسانه به طور فعالانه به پردازش اطلاعات و تجارب میپردازد.

4-     مقاومت : مخاطب فعال به سادگی تحت تاثیر قرار نمیگیرد و دارای اختیار است.

5-     مشارکت: هر قدر مخاطب بیشتر در تجربه رسانه ای خود درگیر شود به همان نسبت فعال تر است.

  • حسین هاشمی مهر
  • ۰
  • ۰

گیرنده پیام یا مخاطب یکی از اجزای ارتباطات، خواه ارتباطات انسانی، خواه ارتباطات جمعی است اگر مخاطبی وجود نداشته باشد معمولاً پیامی ارسال، محصولی تولید و شبکه‌ای ایجاد نمی‌شود و اصولاً رسانه‌ و یا روابط عمومی به وجود نمی‌آید. دیدگاههای مختلف ارتباطات و اطلاع‌رسانی مخاطبان را به مخاطب منفعل، فعال، کاربر و کاربر تولیدکننده محتوا، تقسیم کرده و اکنون این مخاطبان با پیشرفت و گسترش فناوری‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی به کاربران تحلیل‌کننده محتوا تبدیل ‌شده‌اند.

مخاطب‌شناسی یکی از علوم میان‌رشته‌ای و از شاخه‌های مهم علوم مختلفی چون روان‌شناسی مردم‌شناسی، جامعه‌شناختی و ... است. رسالت اصلی مخاطب‌شناسی به کار بستن قواعد و یافته‌های علوم مختلف یاد شده در فرآیندهایی نظیر تعلیم و تربیت، اطلاع‌رسانی، روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی ... است. از محورهای اساسی مخاطب‌شناسی بحث از «ویژگی‌های مخاطب» یا گیرندۀ پیام است. این محور، ارتباط مؤثر بین مخاطب و برنامه‌ریزان روابط عمومی یا گیرنده اطلاعات و فرد اطلاع‌رسان را سهل و آسان می‌سازد و از دشواری‌های انتقال پیام می‌کاهد.

  • حسین هاشمی مهر
  • ۰
  • ۰

تاثیر رنگ در بازاریابی: چگونه از رنگ‌ها برای برندسازی، بازاریابی و فروش استفاده می‌شود؟

روان شناسی رنگ ها یکی از جذاب ترین مفاهیم بازاریابیاست. بیشتر مکالمات امروز در مورد رنگ ها و جذبه آن، احساسات، شواهد داستان گونه و تبلیغاتی را در بر می گیرد که در مورد «رنگ و ذهن» ادعاهای فراوانی را مطرح می کنند. برای متعادل کردن این روند و راه حل درست عنصری جذاب از رفتار انسان، تحقیق معتبری در مورد تئوری رنگ و جذابیت های آن صورت گرفته که جزییات آن در پایین آورده شده است.

به گزارش بورسینس به نقل از پارک بازاریابی ایران، روان شناسی رنگ ها، تصورات درست و غلط و همچنین اهمیت رنگ ها جهت بازاریابی و برند سازی توسط کارشناسان تشریح شده که در پایین می توانید آن را مطالعه کنید.

تصورات غلط در مورد روان شناسی رنگ ها

به اعتقاد کارشناسان، اغلب نظریات روان شناسی رنگ ها در بازاریابی بدون منبع است. عواملی مانند اولویت شخصی، تجربیات، تربیت، اختلافات فرهنگی، فضا و… معمولا اثر رنگ ها را محو می کنند. بنابراین ایده هایی مثل اینکه در طیف رنگ، زرد از نظر روان شناسی شادترین رنگ محسوب می شود، اشتباه است!

اهمیت رنگ ها در برندسازی

ابتدا باید به مسئله برندسازی بپردازیم که یکی از مهم ترین مسائل، مربوط به درک رنگ ها و حوزه ای است که بسیاری از مقالات با این موضوع مشکلات شان را در آن مطرح می کنند. برای دسته بندی واکنش مصرف کننده به رنگ های مختلف تلاش های متعددی صورت پذیرفته.

به عنوان مثال:

رنگ زرد در لوگوی شرکت ها نشانه خوش بینی، وضوح و گرمی؛

رنگ نارنجی در لوگوی شرکت ها نشانه دوستی، خوشحالی و اطمینان؛

رنگ قرمز در لوگوی شرکت ها نشانه هیجان، جوانی و جسارت؛

رنگ بنفش در لوگوی شرکت ها نشانه خلاقیت، قوه تخیل و هوش؛

رنگ آبی در لوگوی شرکت ها نشانه اعتماد و قدرت؛

رنگ سبز در لوگوی شرکت ها نشانه صلح، رشد و سلامت

رنگ نقره ای در لوگوی شرکت ها نشانه تعادل، خنثی بودن و آرامش است.

البته در نظر داشته باشید که رنگ به شدت به تجربیات شخصی وابسته است تا اینکه آن را به احساسات خاص در سطح جهان معنی کنیم. باید گفت الگوهای پیام دهی گسترده تری را می توان در مفاهیم رنگی پیدا کرد. به عنوان مثال، رنگ ها نقش قابل توجهی در خرید و برند سازی دارند. محققان در تحقیقی با عنوان «اثر رنگ در بازاریابی» دریافتند که بیش از 90درصد قضاوت های شتابزده در مورد محصولات می تواند فقط به رنگ مربوط باشد (البته با توجه به ماهیت محصول).

با توجه به نقش رنگ ها در بازاریابی و برندسازی، نتایج مطالعاتی مانند «اثرات تعاملی رنگ ها» نشان می دهد ارتباط بین رنگ ها و برند ها به تناسب موجود در رنگی بستگی دارد که برای یک برند خاص مورد استفاده قرار می گیرد؛ یعنی آیا رنگ مورد استفاده با آن چیزی که برای فروش گذاشته شده، تناسب دارد یا نه؟

محققان در تحقیق دیگری به نام «قرمز مهیج و آبی با کفایت» دریافتند که قصد خرید به شدت تحت تأثیر رنگ ها است، چون رنگ ها بر چگونه دیده شدن برند اثر دارند. این یعنی رنگ ها به مصرف کننده می گویند «شخصیت» یک برند را چگونه ببینند.

تحقیقات دیگری هم نشان داده مغز ما برندهای قابل تشخیص را ترجیح می دهد که این موضوع بر اهمیت رنگ هنگام ایجاد هویت برند تأکید می کند. بنابراین بسیار مهم است که برندهای جدید هنگام طراحی رنگ لوگوی خود از تمایز آن با رقبا اطمینان حاصل کنند.

هنگام انتخاب رنگ درست، پیش بینی واکنش مشتری به تناسب رنگ با محصول، بیشتر از خود رنگ اهمیت دارد. در نتیجه، بین استفاده از رنگ و احساس مشتری از شخصیت یک برند، ارتباطی واقعی وجود دارد. هر یک از رنگ ها به طور گسترده ای با ویژگی های خاص مطابقت دارند (به عنوان مثال رنگ قهوه ای با محکم و زمخت بودن، بنفش با ظرافت و فرهیختگی و قرمز با هیجان شناخته می شود).

همه مطالعات آکادمیک در مورد رنگ ها و بازاریابی به شما می گویند خیلی مهم است که رنگ های برند شما، به جای رعایت قانون ترکیب رنگ های کلیشه ای، هویتی را که می خواهید به تصویر بکشید، تأیید کنند. این اظهار نظر رایج اشتباه را که «سبز به معنی آرامش است» در نظر بگیرید.

این مفهوم اشتباه است، چون گاهی اوقات رنگ سبز برای برندسازی سایت زیست محیطی تیمبرلند استفاده می شود و در موارد دیگری این رنگ در فضای پولی و مالی سایت Mint.com مورد استفاده قرار می گیرد و در دو حالت تأثیر بسیار مثبتی دارد. یا رنگ قهوه ای ممکن است برای فضای معرفی یک جنس محکم (مثل سایت محصولات چرمیSaddleback Leather) ) مناسب باشد؛ درحالی که در موقعیت دیگری برای ایجاد گرمی یا برانگیختن احساسات یا تحریک اشتها (مثل هر تبلیغ بازرگانی که در مورد شکلات دیده اید) هم می تواند به کار گرفته شود. در ایران هم مثال های مشابهی در این زمینه موجود است.

نتیجه: برای انتخاب رنگ برند نمی توان مجموعه قواعد ساده و مشخصی تعیین کرد، اما انتخاب رنگ به طور حتم باید مورد توجه قرار بگیرد. احساس، خلق و خو و تصویری که برند شما ایجاد می کند، نقش مهمی در برانگیختن احساسات دیگران ایفا می کند. بدانید رنگ ها فقط زمانی روی کار می آیند که بتوانند با هویت مطلوب یک برند مطابقت داشته باشند (به عبارت دیگر، استفاده از رنگ سفید برای القای علاقه شرکت اپل به طراحی ساده و تمیز). بدون در نظر داشتن چنین مفهومی، ترجیح دادن یک رنگ به رنگ دیگر معنی ندارد و نمی توان اثبات کرد که مثلا رنگ نارنجی در کل دنیا بیشتر از رنگ نقره ای خریدار دارد.

  • حسین هاشمی مهر
  • ۰
  • ۰

محتوای عریض موضوع‌های عمومی و کلی را پوشش می‌دهد؛ اما محتوای عمیق به بررسی دقیق یک موضوع خاص می‌پردازد. کدام محتوا برای بازاریابی بهتر است؟

هنگام نوشتن محتوا عوامل زیادی باید در نظر گرفته شوند. به‌عنوان مثال هر شخصی پیش از اقدام به تولید محتوا از خودش می‌پرسد مخاطبان چه کسانی هستند؟ هدف نهایی از تولید محتوا چیست؟ موضوع محتوا در مورد چه چیزی است؟ طول محتوا چه اندازه باید باشد؟ آیا محتوای مورد نظر فقط متن است یا شامل تصویر و ویدئو نیز می‌شود؟ اما یکی از مهم‌ترین عواملی که شاید کمتر کسی به آن توجه کند، انتخاب محتوای عریض یا عمیق است. اینکه باید روی «وسعت» محتوا یعنی هدف قرار دادن تعداد زیادی از مخاطبان تمرکز کند یا باید «عمق» محتوا یعنی تمرکز روی موضوع خاصی را در نظر بگیرد؟

  • حسین هاشمی مهر
  • ۰
  • ۰

روانشناسی رنگها و تاثیر رنگها بر شخصیت

برخی از روانشناسان عقیده دارند رنگی که برگزیده و دلخواه کسی است میتواند گویای خصوصیات اخلاقی و روانشناسی او باشد. نوشتار زیر چکیده ای است که بر اساس این نظریه و پس از سالهای پژوهش نگاشته شده:

شخصیت افراد براساس روانشناسی رنگها

سبز:کنجکاوی

در حال حاضر پر طرفدارترین رنگ برای دکوراسیون سبز است که مظهر طبیعت است. برای چشم، سبز ملایم ترین رنگ است و می تواند قدرت دید را افزایش دهد. رنگ سبز نشاط آور و آرامش بخش است. مردم انتظاردارند افرادی که در تلویزون ظاهر می شوند در ” اتاقهای سبز رنگ” باشند تا آرامش یابند. بیمارستانها اغلب ازرنگ سبز استفاده می کنند چون این رنگ به بیماران آرامش می دهد.در قرون وسطی پرندگان سبز رنگ بودند که مظهر باروری است سبز تیره مربوط به مردان و محافظه کارانه است و نشان دهنده ثروت است.

رنگ سبز طبیعت و تازگی است. اگر به این رنگ علاقه دارید زندگی با شما آسان است. نقطه اشتراک فراوانی با افراد علاقه مند به رنگ پرتقالی دارید روابط شما با دیگران بر پایه ی اصول و قرارداد است. دوست ندارید که در زندگیتان حوادثی به وقوع پیوندد اما کنجکاوانه به ماجراهای زندگی دیگران توجه دارید.

رنگ قرمز :خوش قلب اما خودپرست

قرمز از دسته رنگ های گرم است. این رنگ نماد هیجان، توانگری، عشق و افراط است. این رنگ می تواند به هضم مواد غذایی کمک کند به همین دلیل در رستوران ها و فست فودها از این رنگ استفاده می شود. شما هم می توانید از طیف رنگ های قرمز برای فضای ناهارخوریتان استفاده کنید. قرمز رنگی انرژی زا و نیرو بخش است. تحقیقات نشان داده است که استفاده طولانی مدت از این رنگ باعث بروز پرخاشگری و ایجاد حرکات تکانه ای در افراد می شود. این رنگ می تواند آثاری مانند افزایش تعداد تنفس در افراد به وجود آورد. رنگ قرمز در کنار نورپردازی زرد می تواند تشدید کننده رنگ پوست باشد. اگر می خواهید فضایی گرم و صمیمی و پر از هیجان داشته باشید کافیست که تنها یکی از دیوارهای فضای نشیمن و یا اتاق خواب را به این رنگ در آورید.

قرمز، پرشورترین و تندترین رنگ است که سبب سریعتر شدن ضربان قلب و تنفس می شود. قرمز همچنین رنگ عشق است. رنگ قرمز جلب توجه می کند و کسی که قرمز می پوشد ملیح تر به چشم می آید. چون قرمز رنگ تندی است، در مذاکرات و درگیریها نمی تواند کمکی به مردم بکند. ماشینهای قرمز اهداف مورد نظردزدها می باشند.معمولاً رنگ قرمز در دکوراسیون برای تاکید مورد استفاده قرار می گیرد. دکوراتورها بر این ایده اند که مبلمان قرمز محشر است چون جلب توجه می کند.

این رنگ مظهر شدت و زیاده روی است که گاهی در جهت مخالف آن است. قرمز رنگ عشق و تنفر و فداکاری و خشونت و خون و آتش. کسی که به این رنگ علاقه دارد هرگز نمی تواند در زندگی بی تفاوت باشد. این گونه اشخاص تند و سرکش و در عین حال فعال و شجاع و کمی عجول هستند. احتمال شکست به خصوص در عشق برای آنها فراوان است.

قضاوتهای عجولانه و ناگهانی در مورد دیگران اغلب سبب از بین رفتن دوستی هایشان می شود، با آن که در عشق کاملاً فداکارند اما اگر روزی حوادث بر وفق مراد نباشد بدون تفکر و جویا شدن علت می جنگند. دو عیب بزرگ خودپرستی و عدم کنترل، در نفس آنهاست و دو صفت ممتازشان خوش قلبی و حس بزرگ طلبی است. به طور کلی دوستداران رنگ قرمز دارای خصوصیات متضادی هستند. در تجارت تهاجمی عمل می کنید اما در امور شخصی نه . شما ترجیح می دهید راجع به کار صحبت کنبد نه روابط. .

رنگها بر شخصیت افراد تاثیر میگذارند 

ارغوانی:رنگ عارفها و روانگران

ارغوانی، رنگ سلطنتی نشانگر تجمل، ثروت و ظرافت است. این رنگ همچنین زنانه و رویایی است. با وجوداین چون رنگ ارغوانی در طبیعت نادر است تصنعی به نظر می آید.قهوه ای قهوه ای یکدست، رنگ خاک است و در طبیعت فراوان است. هوه ای روشن نشان دهنده صداقت است درحالی که قهوه ای تیره شبیه چوب یا چرم است. قهوه ای همچنین می تواند غم انگیز و یأس آور باشد . مردان بیشتر تمایل دارند بگویند که قهوه ای یکی از رنگهای مورد علاقه آنها ست.

رنگ اسرارآمیز و باشکوهی است. دوستداران این رنگ پیوسته مجذوب زیبایی ها و ظرافتها می شوند و مغرور و اجتماعی هستند. معاشرت با این دسته لذتبخش است که امور معنوی بیشتر می پردازند. ارغوانی رنگ مورد پسند عرفا نیز هست!

پرتقالی :صداقت آری، هوسبازی هرگز 
رنگی است ترکیبی و آنهایی که این رنگ را رنگ دلخواه خود می دانند متکی به نفس نیستند. اجتماعی و خوش خلقند و با مردم خوب رفتار می کنند. نفوذ در این گونه افراد مشکل است کسی که آنها را دوست بدارد می تواند با او به آسانی ازدواج کند. هوسباز نیستند و اگر با کسی دوستی کنند صداقت و فداکاری دارند. اگر افراد این دسته با کسی که خصوصیات اخلاقی خودشان را داشته باشد ازدواج کنند سعادتمند می شوند.

آبی:نظم، پشتکار، تنهایی

آبی، رنگ آسمان و اقیانوس یکی از پرطرفدارترین رنگهاست. این رنگ مانند رنگ قرمز سبب عکس العمل متضاد می شود. آبی، رنگ صلح و آرامش است و سبب می شود بدن مواد شیمیایی آرامش بخش تولید کند،پس اغلب در اتاق خواب از این رنگ استفاده می شود. رنگ آبی می تواند سرد و یأس آور هم باشد. مشاوران مد توصیه می کنند در مصاحبه های شغلی رنگ آبی بپوشید چون رنگ آبی نشان دهنده وفاداری است.افراد در اتاقهای آبی فعال ترند. بررسیها حاکی از آن است که وزنه برداران در سالنهای ورزشی آبی رنگ قادرند وزنه های سنگین تری را بلند کنند.

رنگ آبی از دسته رنگ های سرد است. این رنگ نماد تازگی، صلح، آزادی، آرامی و سلامت است. این رنگ برای آن دسته از خانه هایی که به شدت آفتاب گیر هستند بسیار توصیه می شود چرا که با القای حس سرما، دمای اتاق تعدیل می شود و فضایی با دمای متعادل به وجود می آید. این رنگ می تواند کاهنده تعداد تنفس باشد به همین دلیل به کسانی که دارای استرس و فشارهای عصبی هستند، توصیه می شود که از این رنگ در فضای خانه و محیط های کاری استفاده کنند. اگر از آن دسته افرادی هستید که خانه ای وسیع، آرام و خلوت را دوست دارید به شما توصیه می شود که از این رنگ در فضای خانه استفاده کنید. به طور معمول طرفداران این رنگ افرادی زیرک، وفادار، برون گرا و صادق هستند. استفاده از رنگ آبی روشن برای اتاق کودکان و اتاق خواب بسیار توصیه می شود چرا که این رنگ به شدت آرامش بخش است. اگر در مکانی از خانه از رنگ قرمز استفاده کردید که می خواهید مقداری از میزان شدت آن کاسته شود، فقط کافیست که در کنار آن از رنگ آبی استفاده کنید.

رنگ آبی از رنگهایی است که طرفداران زیادی دارد. اگر به این رنگ علاقه دارید، کاملاً می توانید هوس و احساسات و هیجانات خود را کنترل کنید. ظاهر آرام شما دیگران را وادار می کند که به شما احترام بگذارند و دوست دارید پیوسته مورد احترام و ستایش دیگران قرار بگیرید. در خرید و پوشش لباس قناعت می کنید و به علت شرم و حیا و گاه غروری که دارید میل دارید اغلب تنها باشید. حماقت و عدم فهم دیگران شما را کسل می کند و کسانی که از نظر هوش و فهم بر شما برتری دارند شما را ناراحت می کنند. کارهای خود را از روی نظم و ترتیب و بر پایه قواعد معینی انجام می دهید. یکی از صفات مشخص شما پشتکار شماست. شخص فعالی هستید و ترجیح می دهید چیزهایی که مالک آن هستید بیشتر از آنکه زیبا جلوه کنند مفید باشند.

  • حسین هاشمی مهر
  • ۰
  • ۰

چرخه عمر محصول را می تواند به چند مرحله تقسیم کرد: مرحله معرفی،مرحله رشد، مرحله بلوغ و مرحله پایانی. چرخه عمر محصول میتواند بسیار کوتاه مانند اسباب بازی های مخصوص کریسمس و یا خیلی طولانی مثل ساعت و یا ماشین باشد.سازمان ها تمام مدت در حال توسعه ی محصولات و خدمات خود هستند، اما تنها درصد کمی از این محصولات و خدمات به بازار راه پیدا می کنند.

  • حسین هاشمی مهر
  • ۰
  • ۰

روابط عمومی و افزایش میزان فروش 
این واقعیت را باید پذیرفت که تمامی فعالیت هایی که در راستای افزایش میزان فروش انجام می گیرد، زائیده وجوه ارتباطات در حوزه بازاریابی است. در این فرآیند، کارشناسان تلاش می کنند تا عموم را هر چه بیشتر از کالا یا خدمات ارائه شده از سوی یک مؤسسه تجاری یا یک سازمان آگاه سازند. در واقع فعالیت های انجام شده در راستای افزایش میزان فروش را نمی توان روابط عمومی نامید. 
روابط عمومی می تواند در این فرآیند ( فعالیت های به عمل آمده در راستای ارتقاء سطح فروش) کمک مؤثری به حساب آید. در اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم:

1. برای آنکه فعالیت به عمل آمده در زمینه افزایش میزان فروش به شکل مؤثری صورت گیرد و با نتایجی رضایت بخش همراه باشد، به مهارت، خلاقیت و نگرشی عمیق به مسائل محیطی نیاز است. روابط عمومی با توجه به برخورداری از تجربه و آموزش های لازم می تواند به فرآیند فعالیت های به عمل آمده در زمینه افزایش میزان فروش که در طی آن تلاش می شود تا با استفاده از ارتباطات پیگیر و مؤثر در خرید کالا انگیزه ایجاد شود، به شکلی مؤثر یاری رساند، اما روابط عمومی مستقیماً درگیر این فرآیند نیست؛

2. ارائه یا معرفی کسل کننده و گنگ کالا، به افزایش میزان فروش آسیب می رساند. روابط عمومی می تواند با استفاده از خلاقیت و قدرت تصور و نیز استفاده دقیق و درست از تبلیغات معرفی یا ارائه کالا را روشن ومطلوب انجام دهد؛

3. کارکنان فعال در بخش افزایش میزان فروش از نمایش، نمایشگاه و سایر ابزار و تکنیک هایی که مصرف کننده یا تشویق به خرید کالا یا استفاده از خدماتی ویژه می کند، بهره می گیرند. رشته های ویژه ای در روابط عمومی وجود دارد که از آن می توان در مراکز تجاری یا سازمانها استفاده کرد؛

4. رسانه های گروهی نقش مفید و مؤثری را در فعالیت های مربوط به ارتقاء میزان فروش ایفا می کنند. به عنوان مثال، هرگونه فعالیت تجاری یا صنعتی جدید گروههای زیادی از کارکنان فعال در بخش رسانه های گروهی را به سوی خود جذب می کند . آنان مشتاقند تا از محصولات جدید، ایده های جدید یا گرایش های جدید آگاهی یابند. راهکار مذکور شیوه ای مناسب و راحتی برای ارائه اطلاعات به بازدیدکنندگان و رسانه های گروهی از افزایش میزان فروش، بازاریابی و فعالیت های شرکت است، اینگونه موقعیت ها همچنین می تواند کارآیی کالا یا فرآیندی را به تصویر کشد. بی تردید، روابط عمومی قادر است به راحتی با تخص وجوه حرفه ای مرتبط در ارزیابی فعالیت های به عمل آمده در سطحی گسترده ارتباط برقرار کند.

  • حسین هاشمی مهر
  • ۰
  • ۰

ارتقاء یا افزایش میزان فروش 
ارتقاء یا افزایش سطح فروش به بیانی ساده یعنی (( تلاش های به عمل آمده در راستای فروش هر چه بیشتر کالا)) در تعریف عادی و متداول افزایش میزان فروش می توان گفت : (( افزایش میزان فروش پلی است بین تبلیغات و فروش که به تبلیغات ارائه شده از سوی رسانه های گروهی و فروش فردی کمک می کند تا فروش را ثابت نگه دارد.)) 


از سوی دیگر، (( اتحادیه تبلیغات امریکا)) بر این باور است که افزایش میزان فروش حاوی تمامی فعالیت های بازاریابی در راستای ارتقاء یا افزایش سطح فروش است که فعالیت های مذکور در برگیرنده تبلیغات، فروش شخص و نشریات که با ایجاد انگیزه در مشتری او را وادار به خرید کالا از طریق جاذبه های متفاوت می کند که به چند نمونه اشاره می شود:
1. رقابت
2. بازی های متفاوت
3. شرط بندی
4. بن ( بن مجلات، روزنامه ها و غیره
5. نمایشگاهها
6. نمایش
7. ضمانت یا حمایت از فعالیت های تفریحی و سرگرم کننده
8. نمونه ها

  • حسین هاشمی مهر
  • ۰
  • ۰

اصلی ترین مفاهیم در عملیات بازاریابی تهاجمی

1- بالا بردن سود :

تنها زمانی بازاریابی برای شرکت ها تاثیرگذار دارد که نه تنها رضایت مشتری جلب شود بلکه سود آن سازمان افزایش یاید، در واقع واحد بازاریابی باید بتواند میان منفعا مصرف کنندگان و سازمان یک تعادل ایجاد نماید.

2- حمله کردن

حمله کردن به این معناست که کلیه نقاط ضعف و قدرت بازار و مصرف کنندگان برند توسط واحد و متخصصین بازاریابی شناخته شود و با ایجاد کوچکترین تغییرات در بازار و مصرف کنندگان عکس العمل های مناسب نشان دهند.

3- ایجاد اتحاد

چنانچه شما بخواهید محصولات و یا خدماتی ارائه نمایید که هم کیفیت بالا و هم کم هزینه باشد باید در کلیع فرآیندهای تولید، بازاریابی و همچنین افراد سازمان ایجاد اتحاد و یکپارچگی نمایید.

4- استراتژیک

نگاه استراتژیک در کلیه امور بازاریابی و برنامه های آن جهت رشد و توسعه از جمله مفاهیم اصلی بازاریابی تهاجمی می باشد. داشتن نگاه و هدفگذاری های دراز مدت، تحلیل و بررسی بازار و رقبا و مشتریان و پیش بینی بازار و اقتصادهای داخلی و بین المللی همه و همه می تواند به تدوین برنامه استراتژیک اثرگذار منتهی گردد که نتیجه آن رشد، توسعه و موفقیت است.

5- عملیاتی کردن برنامه ها به شیوه ای موفقیت آمیز

آنچه که برای عملیاتی کردن برنامه ها بازاریابی تهاجمی موثر است روش های مدیریتی مناسب و پیگیر به صورت کاملا عملی و کاربردی می باشد.

  • حسین هاشمی مهر
  • ۰
  • ۰

بازاریابی دیجیتال یا آنلاین چیست؟

بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی، مفهومی است که تمام فعالیت های بازاریابی را در بر می گیرد. امروزه مردم نسبت به سالهای گذشته، زمان زیادی را صرف فعالیت های اینترنتی می کنند. از این رو، انتظار می رود اکثر فعالیت های بازاریابی، با استفاده از اینترنت صورت گیرد که می توان به آن بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی آنلاین گفت.

استراتژی های بازاریابی دیجیتال در گروه کلید (KSYKG) براساس تجربیات و نتایج قابل اندازه گیری ایجاد شده اند. ما با استفاده از روش های مختلفی در بازاریابی آنلاین با تمرکز بر افزایش نرخ تبدیل، تکرار بازدید و ایجاد وفاداری برای برند به این استراتژی ها دست پیدا کرده ایم.

  • حسین هاشمی مهر