شیراز بازاریاب

لیسانس مدیریت بازرگانی

شیراز بازاریاب

لیسانس مدیریت بازرگانی

  • ۰
  • ۰

روابط عمومی و افزایش میزان فروش 
این واقعیت را باید پذیرفت که تمامی فعالیت هایی که در راستای افزایش میزان فروش انجام می گیرد، زائیده وجوه ارتباطات در حوزه بازاریابی است. در این فرآیند، کارشناسان تلاش می کنند تا عموم را هر چه بیشتر از کالا یا خدمات ارائه شده از سوی یک مؤسسه تجاری یا یک سازمان آگاه سازند. در واقع فعالیت های انجام شده در راستای افزایش میزان فروش را نمی توان روابط عمومی نامید. 
روابط عمومی می تواند در این فرآیند ( فعالیت های به عمل آمده در راستای ارتقاء سطح فروش) کمک مؤثری به حساب آید. در اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم:

1. برای آنکه فعالیت به عمل آمده در زمینه افزایش میزان فروش به شکل مؤثری صورت گیرد و با نتایجی رضایت بخش همراه باشد، به مهارت، خلاقیت و نگرشی عمیق به مسائل محیطی نیاز است. روابط عمومی با توجه به برخورداری از تجربه و آموزش های لازم می تواند به فرآیند فعالیت های به عمل آمده در زمینه افزایش میزان فروش که در طی آن تلاش می شود تا با استفاده از ارتباطات پیگیر و مؤثر در خرید کالا انگیزه ایجاد شود، به شکلی مؤثر یاری رساند، اما روابط عمومی مستقیماً درگیر این فرآیند نیست؛

2. ارائه یا معرفی کسل کننده و گنگ کالا، به افزایش میزان فروش آسیب می رساند. روابط عمومی می تواند با استفاده از خلاقیت و قدرت تصور و نیز استفاده دقیق و درست از تبلیغات معرفی یا ارائه کالا را روشن ومطلوب انجام دهد؛

3. کارکنان فعال در بخش افزایش میزان فروش از نمایش، نمایشگاه و سایر ابزار و تکنیک هایی که مصرف کننده یا تشویق به خرید کالا یا استفاده از خدماتی ویژه می کند، بهره می گیرند. رشته های ویژه ای در روابط عمومی وجود دارد که از آن می توان در مراکز تجاری یا سازمانها استفاده کرد؛

4. رسانه های گروهی نقش مفید و مؤثری را در فعالیت های مربوط به ارتقاء میزان فروش ایفا می کنند. به عنوان مثال، هرگونه فعالیت تجاری یا صنعتی جدید گروههای زیادی از کارکنان فعال در بخش رسانه های گروهی را به سوی خود جذب می کند . آنان مشتاقند تا از محصولات جدید، ایده های جدید یا گرایش های جدید آگاهی یابند. راهکار مذکور شیوه ای مناسب و راحتی برای ارائه اطلاعات به بازدیدکنندگان و رسانه های گروهی از افزایش میزان فروش، بازاریابی و فعالیت های شرکت است، اینگونه موقعیت ها همچنین می تواند کارآیی کالا یا فرآیندی را به تصویر کشد. بی تردید، روابط عمومی قادر است به راحتی با تخص وجوه حرفه ای مرتبط در ارزیابی فعالیت های به عمل آمده در سطحی گسترده ارتباط برقرار کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی