محتوای عریض موضوعهای عمومی و کلی را پوشش میدهد؛ اما محتوای عمیق به بررسی دقیق یک موضوع خاص میپردازد. کدام محتوا برای بازاریابی بهتر است؟
هنگام نوشتن محتوا عوامل زیادی باید در نظر گرفته شوند. بهعنوان مثال هر شخصی پیش از اقدام به تولید محتوا از خودش میپرسد مخاطبان چه کسانی هستند؟ هدف نهایی از تولید محتوا چیست؟ موضوع محتوا در مورد چه چیزی است؟ طول محتوا چه اندازه باید باشد؟ آیا محتوای مورد نظر فقط متن است یا شامل تصویر و ویدئو نیز میشود؟ اما یکی از مهمترین عواملی که شاید کمتر کسی به آن توجه کند، انتخاب محتوای عریض یا عمیق است. اینکه باید روی «وسعت» محتوا یعنی هدف قرار دادن تعداد زیادی از مخاطبان تمرکز کند یا باید «عمق» محتوا یعنی تمرکز روی موضوع خاصی را در نظر بگیرد؟