چه شرکت هایی از بازاریابی برند استفاده می کنند؟
برند گذاری مفهومی فراتر از بازاریابی و فروش جینهای طراحیشدهی «فلان برند» و محصولات دیگر را در بر میگیرد.
برند یک شرکت معرفِ هویت بازار آنها است؛ آنها چه کسانی هستند، چه کار میکنند، چه نوع کیفیتی را عرضه مینمایند، آوازهی اعتبارشان چه قدر است و غیره. در نتیجه، بازاریابی برند تقریباً برای هر شرکتی مهم است. از شرکت هایی که غلات می فروشند تا شرکت هایی که تکنولوژی های جدید عرضه میکنند.
حتی زمانی که یک شرکت محصولی را به عنوان یک محصول عام، کلّی و بدون برند میفروشد (مثل پودر لباسشویی)، آن محصول عام و عمومی باز هم نام آن شرکت را بر خود دارد و بر اعتبار آن شرکت تاثیر میگذارد. بعد از تجربهی نخست، اگر شما از این پودر لباسشویی خوشتان نیاید، قبل از خرید هر محصول «عام» دیگری از همان شرکت تردید خواهید داشت و دوباره فکر خواهید کرد.