شیراز بازاریاب

لیسانس مدیریت بازرگانی

شیراز بازاریاب

لیسانس مدیریت بازرگانی

  • ۰
  • ۰

بازاریابی تلگرامی یکی از شیوه های محبوب و جدید بازاریابی شبکه های اجتماعیبرای بسیاری از افراد، برندها و کسب و کارها می باشد که با استفاده از راه کارهای مقرون به صرفه می توانند به اهداف خود در بازاریابی تلگرامی مانند افزایش فالوور، افزایش لید (فرصت های بالقوه فروش) و آگاهی برند دست یابند. ما امروز در آژانس بازاریابی دیجیتال دارت به بررسی راهکارهای موفقیت برندها مبتنی بر بازاریابی تلگرامی خواهیم پرداخت. با دارت همراه باشید.

بسیاری از برندها در حوزه تخصصی خود سعی می کنند با راه اندازی گروه های تلگرامی مخاطبین هدف را به گروه خود دعوت کنند و با یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی هدفمند آنها را به تعامل دو سویه با برند ترغیب نمایند. امروزه بسیاری از برندها با توجه به هزینه‌های پایین تبلیغات در تلگرام محصولات خودشان را بر روی تلگرام به فروش می‌رسانند و خدمات خود را به مخاطبین هدف معرفی می‌کنند. می‌توان گفت حتی افراد عادی هم با یک استراتژی بازاریابی تلگرامی هوشمندانه و تلفیق آن با بازاریابی محتوایی مانند یک رهبر چریکی قدرتمند صاحب یک فروشگاه آنلاین بدون صرف هیچ هزینه‌ای می‌شوند و می‌توانند به درآمد‌های میلیونی از طریق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر بستر تلگرام دست یابند.

طراحی استراتژی بازاریابی تلگرامی

هر کسب و کاری و هر فردی که قصد دارد از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی مبتنی بر تلگرام به کسب درآمد بپردازد باید هدف خودش را در زمان تدوین استراتژی بازاریابی تلگرامی تعیین کند. به طور مثال اهداف می‌توانند افزایش آگاهی برند، افزایش فالوورهای اینستاگرام و تلگرام، افزایش لید، تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر بزرگدر صنعت و صنف خودشان، کسب درآمدهای میلیونی و سایر موارد باشد. به طور مثال اگر سایت خبری دارید و هدف شما در استراتژی بازاریابی تلگرامی افزایش ترافیک سایت است، از اینرو، می‌تواند یک شرح مختصر از مقاله یا خبر را در پست خود قرار دهید و با یک کال تو اکشن مناسب و لینک کوتاه شده مقاله / خبر اعضای گروه و کانال تلگرامی را به بازدید از سایت برای مطالعه ادامه محتوا دعوت نمایید.

اگر هدف شما افزایش میزان سفارشات یا فروش روزانه است می‌توانید با برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی تخفیف به هدف‌تان یعنی افزایش لید و تعداد سفارشات روزانه خود دست یابید. به طور مثال چیلیوری سایت سفارش آنلاین غذا در کانال تلگرامی خود هر روز جدیدترین تخفیف‌های دیش‌های غذایی برای هر رستوران را به اعضای کانال معرفی می‌کند و با طراحی پست‌های تلگرامی جذاب و عکس‌های گیرا توانسته محتوای ویرووسی و قابل به اشتراک‌گذاری را برای افراد به ارمغان بیاورد.

“روش های بازاریابی از طریق تلگرام”

شما فروشگاه خود را راه اندازی کرده، محصولات خود را وارد کردیده و درگاه خود را ثبت کرده اید و آماده فروش هستید، اما مهم نیست چقدر برای طراحی و محتوای محصولاتتان زحمت کشیده اید، بدون یک برنامه بازاریابی خوب ممکن است تمام تلاش شما به هدر می رود.  قطعا را ه اندازی  یک فروشگاه خوب زحمت زیادی دارد که ما سعی کردیم توی سیستم هونریا این موضوع رو به حداقل برسونیم اما چرا مشتریان بالقوه خود را محدود کنید؟ شما برای فروش نیاز به ترافیک مستقیم بر روی فروشگاه خود دارید، یکی از روش های که در حال حاضر شرکت های بزرگ فروش آنلاین بر روی آن سرمایه گذاری می کنند ، بازاریابی از طریق تلگرام است، تلگرام پیام رسانی چند منظوره است که به نوعی در حال تبدیل شدن به یک شبکه اجتماعی با ۳۰ میلیون کاربر فعال در ایران می باشد، اگر بازاریابی در تلگرام  با تولید محتوای خوب و هوشمندانه انجام شود تاثیر بسزایی در جذب ترافیک بر روی فروشگاه شما و فروش محصولاتتان خواهد داشت. در ادامه با راه کار هایی برای جذب مخاطب از طریق تالگرام با ما همراه شوید.

مخاطب هدف خود را شناسایی کنید

شما در ابتدا باید مشتریان احتمالی خود را شناسایی کنید  و نسبت به محتوای مورد علاقه آنها تحقیق کنید، بنابر این شما باید محتوایی را تولید کنید که مورد علاقه مشتریان احتمالی شما خواهد بو، باید توجه داشته باشید همبستگی در تولید محتوا شرط اصلی رشد برند شما و افزایش ترافیک فروشکاه آنلاین شما خواهد بود و در اولین نگاه مطالب شما با هم و برندتان در یک خانواده قرار گیرند، به یاد داشته باشید کاربران شما مطالب شما را بر روی تلفن همراه خود مطالعه می کنند و دوست دارن فورا آن را بررسی کنند، پس سعی کنید در اولین جملات مردم را به خواندن ادامه مطلب تشویق کنید، سعی کنید برای رشد برند خود محتوایی تولید کنید که بیشتر به اشتراک گذاشته شود.

توضیحات کامل در اینفو کانال خود قرار دهید

ابتدایی ترین موردی که کمک به جذب مخاطب در کانال شما خواهد کرد اسم و توضیحات مناسب است، سعی کنید از خلاقانه ترین جملات برای ترغیب مخطبان به عضویت در کانال خود استفاده کنید.از نام مناسب استفاده کنیدف نامی که در اولین نگاه بتواند هویت شما را نشان دهد.

به کیفیت عکس های خود توجه ویژه داشته باشید

به یاد داشته باشید مردم در زمان بیکاری و خستگی به تلگرام خود سر می زنند، بنابراین نسبت به خواندن یک متن سنگین و طولانی علاقه نشان نخواهند داد یک تصویر خوب به همراه محتوای کوتاه و انگیزشی بیش از محتوای دیگر مورد استقبال قرار میگیرد، این نوع محتوا اغلب توسط افراد زیادی به اشتراک گذاشته می شود.

لینک کانال خود را بر روی تمام پست های خود قرار دهید

به یاد داشته باشید در صورت ارائه محتوای ارزشمند، تعداد اشتراک گذاری آن توسط مردم بالا خواهد رفت و این خود بهترین روش بازاریابی در تلگرام است، بنابراین اگر لینک کانال شما در انتهای تمامی پست  ها شما قرار گیرد می تواند به سرعت باعث رشد مخاطبان شما شود.

در تعداد پست های خود زیاده روی نکنید

کیفیت خود را جایگزین کمیت نکنید، تعداد ۴ ال ۶ عدد پست مفید و با کیفیت بهارین گزینه برای بازاریابی و رشد شما می باشد، توجه داشته باشید به علت تعدد کانال های تلگرام کاربر امکان خواندن تعداد بالایی از پست های شما را نخواهد داشت و شما را به عنوان نوعی نویز تصور خواهد کرد. حتی اگر تعداد پست ها شما کمتر از این میزان است سعی کنید کیفیت محتوایی بالایی داشته باشد.

در دیگر کانال های مرتبط تبلیغ کنید

تبلیغات در کانال های رقبا و مرتبط یکی از بهترین روشهای افزایش مخاطب شما هستند و با کمترین بودجه تبلیغاتی امکان پذیر است، تنها دقت فرمایید کانال انتخابی با موضوع شما هم جهت باش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی