تفاوت بازاریابی Inbound و بازاریابی Outbound:
بازاریابی Inbound افراد علاقه مند به محصولات شما را به سمت وبسایت و فروشگاهتان جذب می کند و تاکتیکهای بازاریابی اینباند مانند: دیده شدن در گوگل، وبلاگها، شبکه های اجتماعی و سایر تلاش ها برای “افرادی که به دنبال اطلاعات هستند”.
بازاریابی Outbound قرار دادن اطلاعات در مقابل مشتریان بالقوه است، حتی اگر انتظار چنین اطلاعاتی را نداشته و یا “به دنبال چنین اطلاعاتی نبودند”. تاکتیکهای اوت باند شامل تبلیغات سنتی مانند: آگهی و تبلیغات در روزنامه، رادیو، تلویزیون و همچنین تبلیغات گسترده و هدفمند دیجیتال است.
بنابر این با توجه به نوع کالا و خدمات و نوع مشتریان و بازار هدف بازاریابی Inbound یا Outbound استفاده شود که می تواند بنا به شرایط هر دوی آنها باشد.
پیمان سعادتی