شیراز بازاریاب

لیسانس مدیریت بازرگانی

شیراز بازاریاب

لیسانس مدیریت بازرگانی

  • ۰
  • ۰


فرصتهای بازاریابی فصلی چگونه موجب افزایش فروش می شوند؟

همچنان که برخی از کسب‌وکارهای خرده‌فروشی متوجه شده‌اند، تعطیلات و رویدادهای ویژه فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای راه‌اندازی فعالیت‌های فروش و تبلیغات جهت بازه‌های زمانی محدود می‌باشد. فروشگاه‌های فیزیکی و تجارت الکترونیک در سراسر دنیا نیز همانند یکدیگر در طی سال تلاش می‌کنند تا مشتریان را به‌سوی خودشان جذب کنند و همزمان با تعطیلاتی مرتبط با جشن و شادی از قبیل روز ولنتاین(عشاق)، روز مادر، روز پدر، کریسمس و عید نوروز در نقاط مختلف بر اساس منطقه جغرافیایی و اعیاد مذهبی و همچنین برنامه‌ها و رویدادهای مبتنی بر عزا مانند شهادت‌ها، ایام محرم و صفر و . . . سعی می‌کنند تا حدودی با در نظر گرفتن تخفیف‌هایی از انواع مختلف اقدام به فروش محصولات خودشان بکنند.

 

بهتر است قبل از ادامه موضوع یک تعریف کلی از این موضوع ارائه بخوانیم. به‌طور تئوریک گفت یک رویداد فصلی عبارت است از ” خصوصیت یک سری زمانی که در آن اطلاعات تغییراتی منظم و قابل پیش‌بینی را تجربه می‌کند که در هر تقویم سالیانه تکرار می‌شود. هر تغییر قابل پیش‌بینی یا الگو در یک سری زمانی که در طی یک سال اتفاق می‌افتد یا تکرار می‌شود را می‌توان تحت عنوان رویداد فصلی در نظر گرفت. همچنین باید توجه داشت که یک رویداد فصلی با اثرات دوره‌ای متفاوت می‌باشد، بدین‌صورت که چرخه‌های فصلی در داخل یک تقویم سالیانه قرار می‌گیرند، در حالیکه اثرات دوره‌ای (از قبیل فروش افزایش‌یافته به دلیل نرخ پایین بیکاری) می‌تواند در یک باز زمانی کوتاه‌تر یا بلندتر از یک سال باشد.”

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی