مطالبی در خصوص بازاریابی تلفنی:
١- برای هر روز تعداد مشخصی مشتری جهت تماس تعیین کنید و حتما به تمام کسانی که تعیین کرده اید زنگ بزنید
٢- مشتریان برحسب نوع فعالیت زمانهای مشخصی از روز وقت آزاد بیشتری دارند بهترین زمان تماس همان ساعت ها می باشد، دقت کنید در زمان اوج کاری مشتری تماس نگیرید
٣- قبل از تماس هدف خود را از تماس گرفتن برای خود مشخص کنید (آیا میخواهد فقط خود ومحصولتان را معرفی کنید؟ میخواهید از مشتری وقت ملاقات حضوری بگیرید؟ می خواهید در ذهن مشتری برای محصول خود سوال یا جذابیت ایجاد کنید؟ و...)
٤- پس از تماس قبل از هر چیز از مشتری بپرسید زمان بدی تماس نگرفته اید و مشتری وقت دارد؟
٥- پس از آن خود را معرفی کرده و علت تماس خود را به مشتری اعلام کنید
٦- به مشتری بگویید چند دقیقه وقت او را خواهید گرفت (مثلا ٣ دقیقه) و واقعا در ٣ دقیقه صحبت خود را به پایان برسانید مگر اینکه مشتری خود علاقمند به صحبت طولانی تر با شما باشد
٧- دیالوگ ثابت و مشخصی برای معرفی هر محصول داشته باشید
٨- مهم ترین مزایا (نه ویژگی) ی هر محصول را ابتدا توضیح دهید و بعد اگر وقت بود سراغ مزایای کم اهمیت تربروید
توجه: ویژگی موارد ذاتی محصول مانند: شکل، وزن ، ظاهر، اطلاعات فنی عملکرد و... می باشد ولی مزایا نفعی است که مستری با خرید آن محصول یا خدمت کسب می کند
بعنوان مثال: اگر شما فروشنده ماشین چمن زنی هستید نباید در ابتدا در مورد قدرت موتور، مصرف بنزین، وزن و... محصول به مستری توضیح بدهید بلکه باید در مورد اینکه مشتری از کار کردن با دستگاه شما لذت بیشتری خواهد برد، چمن های یکدست و زیباتری خواهد داشت، زمان کمتری برای چمن زنی صرف خواهد کرد و... توضیح دهید، یعنی چیزی که مشتری توقع دارد با خرید دستگاهی جدید بدست آورد
٩- هرگز پشت تلفن به مشتری قیمت ندهید حتی اگر مشتری از شما بپرسد یعی کنید با توضیحات بیشترذهن مشتری را به اطلاعات تکمیلی خود سوق دهید
١٠- اعلام قیمت آخرین مرحله فروش است و زمانی باید انجام شود که مشتری با شما قرار ملاقات حضوری گذاشته و محصول شما را دیده باشد و حتی بصورت آزمایشی آنرا استفاده کرده باشد