شیراز بازاریاب

لیسانس مدیریت بازرگانی

شیراز بازاریاب

لیسانس مدیریت بازرگانی

  • ۰
  • ۰

زمینه تبلیغات به 2 گروه تقسیم می شود : 1- تبلیغات خلاق 2- تبلیغات غیر خلاق

1-تبلیغات خلاق:
یک تبلیغ خلاق تبلیغی است که هنری، حرفه ای و دارای ایده های ابتکاری است. مرکز توجه و نگرش تبلیغات خلاق محصولات و خدمات “هنرنمایی ماندگار با اثرگذاری درازمدت” می باشد و درآن می کوشند چهره ای خلاق از خود و محصولات و خدمات به نمایش بگذارند. در تبلیغات خلاق علاوه بر این که بین مشتری و محصول اثری ماندگار ایجاد می شود، حس خلاقیت را به خود محصول هم تعمیم می دهیم گویی که خود محصول هم به اندازه تبلیغش مبتکر و روزآمد است. حُسن تبلیغات خلاق به ویژه برای محصولاتی که به صورت خرده فروشی ارائه می شوند این است که مشتری با دیدن کالا در فروشگاه، ناخودآگاه به یاد تبلیغ می افتد، وقتی به یاد تبلیغ افتاد، حس خوبی که از دیدن تبلیغ به او دست داده بود، در وی تداعی و میل به انتخاب آن محصول از میان رقبا، تقویت می شود.

2-تبلیغات غیر خلاق:
تبلیغات غیر خلاق تبلیغاتی هستند که از ایده و فکر ابتکاری در تبلیغات استفاده نشده است و تأثیر مطلوبی در ماندنی شدن محصول در ذهن مخاطب نمی گذارد. در تبلیغات غیر خلاق محصولات و خدمات بیشتر توان تبلیغاتی صرف روش های کلاسیک با “اثر فوری و غیرماندگار”  می شود . تبلیغی که خلاقیت در آن خرج نشود توان ایجاد سود در فروش محصولات را ندارد . 
عبارت معروفی که بارها شنیده ایم را به خاطر بیاورید : از 100% درآمد ثابت خود باید 98% را هزینه تبلیغات کنیم! بارها از بنده سوال شد که مگر می شود این کار را انجام داد؟
بله که می شود اما ابتدا باید بدانیم تبلیغات چیست و چه بازده ای برای ما خواهد داشت.
تبلیغات فقط هزینه کردن برای پخش تراکت یا ارسال اس ام اس گروهی نیست، ساخت یک GIF یا کلیپ خلاقانه توسط شیپور یا نت برگ امروزه تأثیر بسیار بیشتری به نسبت تبلیغات دیگر داشته است.یا مثلاً سایت دیجی کالا که تبلیغات خود را به صورت هدفمند و به جهت برندسازی فقط در بخش تبلیغات گوگل نمایش میدهد و یا حتی نیوسئو که از بهترین و مانده گارترین تبلیغات ممکن برای یک سایت یعنی بودن در رتبه های اول گوگل استفاده می کند …

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی